Recenze - Spočítej hvězdy

Spočítej hvězdy - recenze

Autor: Lois Lowry(ová)
Počet stran: 125
Rok vydání: 2015 (originál již 1989)
Nakladatel: Argo

Anotace: Kniha světoznámé americké autorky, jejíž mnohonásobně vyznamenaný román Dárce se dočkal také filmové podoby, zavede čtenáře do Dánska v době druhé světové války. Dvě kamarádky Annemarie a Ellen si zatím válku nijak neuvědomují, pociťují ji snad jen v tom, že už se v obchodech nedá koupit tolik věcí, zvláště jejich oblíbených sladkostí. Válečné hrůzy však náhle a brutálně vtrhnou do jejich života, když Němci začnou v okupovaném Dánsku pronásledovat Židy. Ellen je totiž Židovka a ocitá se v ohrožení života. Annemariini rodiče se rozhodnou malou kamarádku své dcery zachránit...

Zkrácený děj:
Dánsko, období 2. světové války. Annemarie a její nejlepší kamarádka Ellen žily doposud normální dětství, pak přišla válka. Válka přišla, jejich dětství odešlo. Ellen byla totiž Židovka, a tím se všechno komplikovalo. Když Němci začali pronásledovat Židy, Ellen byla donucena se odtrhnout od své rodiny a stala se tak součástí Annemariiny rodiny. Jenže Ellen, která byla úplně odlišná od zbytku "své rodiny" budila u vojáků pochybnosti, a tak spolu s Annemarií, její matkou a mladší sestrou Kirsty odjeli na venkov za svým strýčkem Henrikem. Jenže v tuto krutou dobu byli němečtí vojáci všude.

Lois Lowry
Kniha se mi moc líbila. Jediná věc, která mě na knize štve je to, že je kniha hrozně krátká. Zrovna u téhle knihy bych řekla, že se mohla autorka rozepsat a prošťourat se dějem do kdejakých detailů. I když má kniha 125 stránek, četla jsem jí skoro 2 týdny. (A důvod? Škola... Teď jsme měli období, kdy jsme prostě psali za den několik testů, a jelikož se konec školního roku blíží, musela jsem si nějak opravit známky. No, ale teď jsou maturity, což pro mě znamená, že mi odpadá několik hodin.) Z těch dvou týdnů jsem však četla asi jenom dvakrát, protože jsem si na to zkrátka nebyla schopná udělat čas.

Spočítej hvězdy je přesně ten typ knihy, která "rychle odsýpá". Děj ubíhá opravdu rychle, což mi trochu vadilo a u některých scén bych ocenila to, že by autorka zaběhla do detailů. Příběh se mi zdá i celkem originální, protože vlastně většina knih o 2. světové válce se odehrává v Německu, Polsku a tak. Ale jen velmi málo knížek píše o tom, co Dánové udělali pro všechny Židy.

Věc, kterou moc nechápu je to, že Annemarii a Ellen mělo být 10 let, ale přitom se chovali tak minimálně na 14. Proč to ti autoři dělají? :D 10 let, vždyť to by byli ještě uplné děti a nějaká válka by je neohrozila, jelikož by jí ani nechápali. Časem by si na ní zvykli a považovali by jí jako nedílnou součást jejich života. Desetileté dívky by se rozhodně nepouštěli do nějakého plánu na únik, ve kterém mohli všichni přijít o život. Ale tak, v průběhu děje jsem si na to nějak zvykla.

Konec knihy byl dobrý a špatný zároveň. :D Celou dobu co jsem knihu četla jsem si přála aby to dopadlo dobře, protože kdyby to dopadlo špatně, tak bych se asi fakt zbláznila. Celý ten příběh jsem také prožívala z pohledu Annemarie, u které jsem vůbec neměla problém se do postavy vžít. Asi 10x se v knize objevilo scéna, kdy někdo zaklepal na dveře. Tyhle scén jsem strašně nesnášela! :D Protože vždy když někdo zaklapal jsem věděla, že se stane něco hrozného... Bože :D

Pro toho, kdo nečte anotace (jako třeba já) jenom "připomínám", že knihu napsala Lois Lowry, kterou můžete znát díky knize Dárce, která se loni dočkala také filmového zpracování. No a já se nějak nemůžu rozhodnout, která kniha se mi líbila víc, protože každá kniha je uplně jiná... Jedna kniha je postapokaliptická fantasy, a ta druhá je po většinou napsaná podle skutečné události.

Doporučení:
Spočítej hvězdy doporučuji určitě všem. Hodně lidí říká, že je to kniha spíše pro děti, ale já bych to asi doporučila všem, zkrátka si musíte odmyslet jejich věk. Krom toho děti tomu ani nemůžou rozumět. Jediné tedy, co mi vadilo je délka knihy, a proto dávám knize 4,7 hvězdiček :)

Doufám, že se Vám recenze líbila! Užijte si zbytek dne,

Poznáš knihu podle anotace? #6

Ahoj!
Takže je tu další "díl" ze série Poznej knihu a tentokrát budete tedy hádat podle anotace. Přídám tedy anotaci nějaké knihy a Vaším úkolem je, poznat o jakou knihu jde a výsledek vašich myšlenek mi můžete napsat do komentáře. A ještě Vás poprosím, abyste "soutěž" nekazili ostatním a nepodváděli třeba tak, že knihu budete hledat na internetu. Můžem začít! :D

Anotace:
(Jsem prokletá.) Mám dar.
(Jsem zrůda.) Jsem víc než jen člověk.
(Můj dotek je smrtící.) Můj dotek znamená sílu.
(Jsem jejich zbraň.) Budu se bránit.
Nikdo neví, proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí ji použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná…

Trochu zvláštní anotace, ale já Vám věřím! :D Výsledky mi tedy prosím napište do komentářů ;)

neděle 17. května 2015

(dvou)měsíční NEJ

Ahoj!
Další dva měsíce jsou už za námi, což znamená, že je tu další (dvou)Měsíční NEJ! Tyhle dva měsíce byly pro mě trochu rušnější (kvůli škole), takže jsem nepřečetla tolik knížek, kolik jsem chtěla. Dneska Vám tu tedy představím 7 knížek, které pak rozřadím do kategorií. Můžem začít! :)

Přečteno:

neděle 10. května 2015

Nejočekávanější knižní tituly: Květen

Ahoj!
Takže máme tu květen a to znamená, že je tu článek, ve kterém Vám napíšu zase něco málo k tomu, co tento měsíc vyjde! A dneska to bude opět 8 knih, které mě nejvíce zaujali. Doufám, že se Vám článek bude líbit.

Anotace: Lidé vraždí z různých důvodů. Ti nejšílenější pro ukojení svého ega. V hotelovém pokoji bylo nalezeno šest zavražděných žen, z toho pět studentek. Spoutaná mrtvá těla nesla známky mučení a také děsivý vrahův podpis: čelo každé oběti hyzdila tři vyřezaná písmena. Soukromý detektiv Frank Quinn se s tímto sadistickým šílencem setkal už před lety. Oba si z tehdejšího střetu odnesli nezhojenou jizvu. Minulost obou mužů skrývá několik dalších vražd s podobným rukopisem: jeden je páchá, druhý se ho snaží zastavit. Šachová partie mezi zabijákem a policajtem pokračuje. V nervy drásajícím souboji dvou geniálních mozků může zvítězit jen jeden. Nejde totiž jen o to, kdo zemře. Tentokrát se hraje především o to, kdo zůstane naživu – protože jedině ten bude moci svou práci dokončit.

Takže jako první tu je kniha Šílenství od velmi známého autora Johna Lutze. Tento jeho nový thriller je už 9. díl ze série Frank Quinn. Díly na sebe však nijak nenavazují, jediné společné tam je to, že hlavní postavou je detektiv Frank Quinn. Já osobně jsem ještě od tohoto autora nic nečetla, ale někdy si určitě něco přečtu, jelikož je to velmi vychvalovaný autor. Kniha Šílenství vyjde 21.5. u nakladatelství Domino!

Anotace: Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji. Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet. Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?

Další kniha je Fangirl od autorky Rainbow Rowell, kterou můžete znát především díky knize Eleanor & Park. Eleanor & Park jsem četla a líbilo se mi to, nebylo to zase tak dokonalé, ale autorčin styl psaní se mi moc líbil a rozhodla jsem se, že si Fangirl přečtu ještě než vyjde u nás. Ale z toho nedávno sešlo. :D Příběhem je ještě propletená povídka o Simonu Snowovi a hodně lidí, co to četlo, říká většinou to, že je úryvky povídek moc nebavili a někdy dokonce i přeskakovali. Já si teda myslím, že by tyto povídky mohli být skvělým zpestřením příběhu. Fangirl vyšla už 7. května u nakladatelství Yoli!

Anotace: Callum Hunt ví už odmalička, že pokud by se někdy zapletl s magií, znamenalo by to pro něj jediné – smrt. Jeho otec mu to ostatně nikdy nedovolí zapomenout. Když je Cal pozván k vstupním zkouškám do tajemné čarodějné školy jménem Magisterium, slíbí otci i sám sobě, že v testu dokonale propadne. Jenže Cal má naneštěstí magii v krvi, takže i přes veškerou snahu je spolu s dalšími dvěma žáky vybrán, aby studoval u největšího mága ze všech, mistra Rufuse. Cal zjišťuje, že magie je mnohem zábavnější, než si kdy uměl představit, a také skoro stejně tak nebezpečná. Ve škole si vedle nových přátel rychle udělá i nové nepřátele…

Tohle je určitě skvělá zpráva pro hodně z Vás! Autorka velmi známé série The Mortal Instruments/ Nástroje smrti - Judith Rumelt (vystupuje pod pseudonymem Cassandra Clare) se spojila s autorkou Holly Black (Kronika rodu Spiderwicků) a napsaly spolu knihu Magisterium: Železná zkouška. Kniha vyjde 13.5. u nakladatelství Yoli!
" Dvě nejlepší autorky současné fantasy pro mládež se spojily, aby napsaly nejúžasnější magické dobrodružství od dob Harry Pottera."

Anotace: Na odlehlém místě za městem byla nalezena mrtvola ženy v pokročilém stádiu rozkladu. Policie došla k závěru, že šlo o sebevraždu, a soudní patoložka tuto domněnku potvrdila. Jeden člověk však stále pochybuje: detektiv Jack Caffery. A pochybnosti se přemění v jistotu, když policejní potápěčka Blecha Marleyová vyloví ze zatopeného lomu torzo psa. Ten pes patřil mrtvé ženě. A před smrtí ho kdosi stáhl z kůže. Caffery ví, že něco takového by před smrtí žádný sebevrah neudělal. A protože chce kolegům dokázat, že se mýlili, začne postupně pronikat do tajů předčasně ukončeného života Lucy Mahoneyové. A zatímco nalézá temná zákoutí, o nichž neměli tušení ani Lucyini blízcí, začíná se ho zmocňovat podivný neklid. Jako by ho někdo sledoval... A pak je nalezena další žena, jejíž mrtvola jako by byla kopií té předchozí. Události nabírají rychlý spád. Caffery se ocitá v jejich víru a znovu se přesvědčuje, že každý člověk v sobě skrývá cosi temného: zavražděná žena, majitel starožitnictví, on sám... a také jeho blízká kolegyně.

"Mo Hayder nás znovu vtahuje do děsivého, temného světa. Natolik děsivého, že tentokrát se začne bát i detektiv Caffery." Kůže je další díl ze série Jack Caffery, ze které můžete znát například knihu Panenka nebo Ptáčník. Kniha vyjde 27. května u nakladatelství Domino!

Anotace: Ona ztratila po jeho smrti část své duše. On ztratil svého nejlepšího přítele, který mu stál po boku v dobrém i zlém. Ale právě tahle tragédie by je mohla svést dohromady... Kyle Daniels by nejraději ze své mysli vymazal dva dny svého života: Noc, kdy nebyl doma a jeho přítel zemřel, a den jeho pohřbu, kterého se nezúčastnil. Teď odjíždí z Univerzity v Berkeley na prázdniny do svého rodného města. Návrat do Verity Point v Oregonu mu teď, když už tam Cameron není, připadá jako návrat do prázdnoty. Jedinou útěchou a zároveň jediným pojítkem s jeho přítelem je Cameronova mladší sestra Roxanna. Roxy Hughesová už ale není tou stejnou dívkou, jakou bývala před šesti měsíci, než Kyle odjel studovat do Kalifornie. Zničená smrtí svého staršího bratra se dostala až na kraj propasti. Únik hledá v alkoholu a sexu - hlubina zapomnění je jediné místo, kde se dokáže zbavit hrůzy té osudné noci. Je totiž jediná, kdo ví, co se tenkrát stalo. Kyle svému příteli slíbil, že pokud se mu něco přihodí, Roxannu ochrání. Ale stačil jediný polibek, který vše změnil. Stala se pro něj víc než jen sestrou jeho nejlepšího kamaráda. Je pro něj vším, po čem touží. Ale pokud nenajde způsob, jak ji vytáhnout z temných hlubin, do kterých se propadla, může ji potkat stejný osud jako jejího bratra...

Další knihou je Hrej Vabank, což je 4. díl ze série The Game (Hrej hráčem, ...), která si získala poměrně dobrý ohlas. Ti, co četli předchozí tři díly se určitě těší na další díl. Nejsem si jistá, ale myslím, že Hrej Vabank by měl být předposlední díl z této série (Jestli o tom víte něco, tak mi to určitě napište! :) ). Kniha vychází 25.5. u nakladatelství Galatea!

Anotace: Volné pokračování fantasy příběhu Half Bad – Napůl zlý nás opět přivádí do novodobé Anglie, kde mezi obyčejnými lidmi, „blažeji“, žijí Bílé – hodné a Černé – zlé čarodějnice. Nathan nepatří ani do jednoho světa, je synem mocného Černého čaroděje a Bílé čarodějnice, je takzvaný Poloviční kód. Nathan je stále ještě na útěku před Lovci a pátrá po svém příteli Gabrielovi, s jehož pomocí může osvobodit milovanou Annalise. V Radě Bílých čarodějnic se zatím chopil moci Soul O´Brien a svou válku proti Černým čarodějnicím rozšířil na celou Evropu. Bílé a Černé čarodějnice se proto spojí, aby mu společně vzdorovaly. Nathan je vtažen do povstání a zjišťuje, že nečekaně bojuje po boku starých přátel i dávných nepřátel. Ne všem ale může věřit… Nejdříve ze všeho se však musí naučit, jak ovládat své Nadání – zvláštní, divokou schopnost, která hrozí, že ho přemůže…

Jak je tedy napsáno v anotaci, kniha Napůl divoký volně navazuje na předchozí knihu Half bad - Napůl zlý. Příběh je opět ze světa čarodějnic. A právě první díl této série bude i zfilmován, takže se určitě máme na co těšit! :) Já jsem teda ještě nečetla první díl, ale chystám se na něj (už opravdu dlouho...)! Napůl divoký vyjde 19. května u nakladatelství Yoli!

Anotace: Luke má nyní vlastní „pojízdnou veterinu“ a dojíždí léčit zvířata ve svém venkovském regionu. Vedle toho provozuje i klinickou praxi a pravidelně vyráží na záchranářské akce do exotické ciziny (například zachraňuje šimpanze v Keni či žirafy v Gambii). Své zážitky líčí opět s typickým suchým humorem a sympatickým nadhledem.

Dalším kouskem je Zvěrolékař v divočině. Tato kniha navazuje na předchozí díl Zvěrolékař a spol. První díl měl celkem velký úspěch a na Databázi knih je hodnocený dokonce 89 %. Pro ty, co mají rádi zvířátka (:D) je tohle určitě skvělou četbou. Zvěrolékař v divočině vyjde 18.5. u Ikaru!

A teď to nejlepší na konecUž 13.5. vyjde kniha Girl online od Zoe Sugg, která je známá především pod jménem Zoella. Na tuto knihu se těším už dost dlouho a konečně vychází v ČR! :D Kniha je psaná z pohledu blogerky a celé se to točí kolem jejího blogu, takže pro mě je to ideální. Knihu si určitě někdy pořídím!
Anotace: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Když už je situace na všech frontách na pováženou, rodiče ji odešlou na pár měsíců na střední školu do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

A jak jste na tom Vy? Jaké novinky si chystáte pořídit? :)

sobota 9. května 2015

Mini-recenze - Ve stínu Gilotiny

Ve stínu Gilotiny - mini-recenze

Autor: Sue Reid
Počet stran: 192
Rok vydání: 2011 (originál 2009)
Nakladatel: Egmont

Anotace: Píše se rok 1792. Isabella, dcera šlechtice, žije na zámku kousek od Paříže. Ve Francii však zuří revoluce. Město ovládne hrůza a teror a rodina hledá úkryt na venkově. Budou tam však všichni v bezpečí? Uniknou krvavému ostří gilotiny? Zažijte historii na vlastní kůži s edicí Můj příběh - sérií napínavých svědectví o životě minulých staletí.

Příběh se odehrává ve Francii koncem 18. století, kde právě začíná Velká Francouzská revoluce. Isabella si zatím revoluci moc neuvědomuje, dokud nezačnou být šlechtici pronásledováni a Isabella spolu se svojí rodinou budou nuceni odjet na venkov, kde se schovávají a snaží se nějak žít s tím, že nesmějí vyjít z domu, aby je někdo nepoznal a neudal. Jenže samozřejmě nezůstali v utajení dlouho a byli odvezeni do vězení. A pak teprve začalo pravé peklo...

Tato kniha je psaná tedy formou deníku, který si měla psát Isabella v průběhu, všem je však jasné, že ten deník vznikal až v nynější době. Nicméně klidně bych uvěřila, že deník si psala sama Isabella v té době, jelikož to všechno hezky vystihuje a i ty pocity zněli dost ... uvěřitelně.
Kniha se mi moc líbila, než přišel konec, který byl hrozný. Stále se odehrávala hlavní zápletka, když v tom z ničeho nic přišel konec a mě to opravdu naštvalo... Vypadalo to tak, že autorku už nebavilo psát knihu a tak s tím hodně rychle skončila. Takhle mi to zkrátka příjde a je mi to hodně líto.

Isabelle bylo myslím 14 let, takže jsem měla k postavě poměrně blízko a snadno jsem se do ní vžila. Isabella mi přišla taková, pravá. Nevím jak to mám napsat ale prostě to nebyla nějaká "vyfantazírovaná" postava, která byla dokonalá. Měla taky nějaké chyby a chovala se normálně a snažila se nevyčnívat z davu (takže si nemyslela že je spása světa a že musí zachránit svět, jako to poslední dobou v YA knížkách je...). Tyhle věci na knize moc oceňuji, protože prostě to zní normálně. Nevím jestli mě chápete - snad jo :D

Kdyby nebylo toho hrozného konce, tak knihu hodnotím 4,7 hvězdičkami. Jenže ten konec tam prostě byl a já se s tím musím smířit... Tím pádem hodnotím knihu 3,5 hvězdičkami.

Snad se Vám tahle mini-recenze líbila. A omlouvám se za to, že tohle je recenze asi po měsíci - doufám, že se to teď změní...

pondělí 4. května 2015

Knižní dvoutýden #16

Ahoj, je tu další knižní dvoutýden a dneska vynechám takové to kecání na úvod a myslím, že se rovnou můžeme pustit na samotný článek, ve kterém Vám dneska představím 5 knížek!
Přečteno: 3
Nové knihy: 1

Přečteno:

Jako první tu mám knihu Seznam tajných přání. Kniha je o 34 leté Brett, které umřela maminka a teď čeká na obrovské dědictví, které však nedostane. Dostane ho pouze, když si splní všechny svoje přání, které si napsala jako třináctiletá holka na papír. A co si asi tak může přát třináctiletá holka?! Co třeba kůň? Nebo se ještě zamilovat a pořídit se pár těch dětí? Brett ze začátku svůj úkol ignoruje, ale pak ji stejně přemůže pocit, že by měla své mamince splnit její poslední přání... Na tuto knihu jsem se hrozně moc těšila, takže opět jsem byla na začátku čtení zklamaná, přišlo mi, že se to strašně vleklo a já už jsem chtěla, aby začla plnit svoje přání a ono furt nic! Ale asi po těch 60 stránkách mě kniha začala hodně bavit a to zklamání ze mě opadlo. Často jsem si říkala, jak je kniha předvídatelná, ale většinou se to celé obrátilo, takže to zase tak předvídatelné nebylo...
   Další je Škola dobra a zla. Musím říct, že knihy jsem se z počátku bála, jelikož ... no, je to o pohádkách. Teď to však vidím uplně jinak, říkám si proč jsem se toho bála. Vždyť jo, pohádky! Kdo je nemá rád?! Bála jsem se toho, že by to mohlo být až moc "klišoidní". Nejsem si úplně jistá, jestli na tuhle knihu budu psát recenzi, tak mi kdyžtak dejte vědět, jestli byste o ní stáli ;)
   A poslední kniha, kterou jsem přečetla je Elusion! Tak nějak doteď nevím, jestli se mi kniha líbila nebo ne. Začátek mě nebavil skoro vůbec a na čtení jsem se potřebovala hodně soustředit, ale za to konec byl super a opravdu skvěle vymyšlený. Když jsem knihu dočetla, chtěla jsem další díl.

Nové knihy:

Jestli nějak pravidelně sledujete můj blog, tak jste si mohli všimnout, že jsem měla Unboxing na knížku, kterou jsem vyhrála v soutěži. Byla to tedy kniha Plavec. Nemám vůbec tušení, kdy si tuhle knihu přečtu, ale kdyby to vyšlo, tak bych Plavce chtěla přečíst o letních prázdninách. Jenže já teď vůbec nemám náladu na nějaké detektivky nebo thrillery, nejradši bych teď četla nějaké Young Adult knihy s nádechem romantiky - přišlo na mě léto! :D :D

neděle 3. května 2015

To-Be-Read #13 - Spočítej hvězdy

Ahoj!
Po skoro 3 měsících je tu další díl tohoto projektu. A dneska jsem si z mého TBR listu vybrala knihu, jejíž autorku určitě všichni znáte!

Jde tedy o knihu Spočítej hvězdy, kterou napsala Lois Lowry. Ne? Jméno Vám nic neříká? Lois Lowry(ová) je autorkou knihy Dárce, která se dočkala dokonce i filmového zpracování.

Příběh je tedy o dvou dívkách a o jejich pohledu, tedy pohledu dvou desetiletých dívek na 2. světovou válku. Spočítej hvězdy je u nás v prodeji něco málo přes měsíc. O to víc mě překvapilo, že u nás v knihovně už byla k dostání, no a přeci jsem ji tam nemohla nechat! Takže mám tuto knihu u sebe v poličce, a časem se na ní vrhnu.

Na Databázi knih je kniha hodnocena 93 % avšak hodnotilo ji pouze 14 lidí, takže se to tak nemůže počítat. Nicméně na Goodreads je kniha hodnocena 4,1 hvězdičkami. V originálu se kniha jmenuje Number the Stars a poprvé vyšla už v roce 1989.

Doufám, že se Vám tento díl líbil, jelikož jsem trošku pozměnila formu tohoto článku. S přáním hezkého dne, WeRonnie! :)

pátek 1. května 2015

Poznáš knihu podle obálky? #4

Ahoj!
Po dlouhé době je tu zase další díl tohoto projektu. V tomto projektu jde o to, že Vám sem přidám část nějaké obálky. Do komentářů mi pak můžete napsat, co si myslíte, že je to za knihu. Ještě Vás chci poprosit o to, abyste nepodváděli a knihu nehledali na internetu. Tak jo, můžete hádat! :D

Vždycky si tak trochu stěžujete na to, že je to lehké, takže teď jsem se snažila vybrat nějakou známou, ale zároveň neznámou knihu - chápete ne? :D :D

Tak co, víte? ;)