Recenze - Spáleniště: Zkouška

Spáleniště: Zkouška - recenze

Autor: James Dashner
Počet stran: 344
Rok vydání: 2014 (originál 2010)
Nakladatelství: Yoli

Anotace: Labyrint byl teprve začátek. Nalezením cesty z labyrintu to mělo skončit... Už žádné hlavolamy. Žádné proměnné. A žádné běhání. Thomas byl přesvědčený, že když se jim podařilo uniknout, vrátí se on i Placeři ke svým dřívějším životům. Nikdo však ve skutečnosti netušil, do jakého života se vracejí. Země, sežehnutá slunečními erupcemi a spálená novým, krutým klimatem, se změnila v pustinu. Vláda se zhroutila – a s ní i pořádek. Rozpadajícími se městy teď bloudí „raplové“, lidé pokrytí hnisavými ranami, které infekční nemoc nazývaná erupce dohání k vražednému šílenství. Hledají, kde by našli další oběť... a potravu. Pro Placery běhání zdaleka neskončilo. Namísto svobody zjišťují, že mají před sebou další zkoušku. Musejí překonat Spáleniště, nejvíc sežehnutou část planety, a do dvou týdnů dorazit do bezpečného útočiště. A organizace ZLOSIN se postarala o to, aby uzpůsobila proměnné a nastavila šance v jejich neprospěch. Thomase čeká zkouška ohněm – skutečně přechovává někde v hlavě tajemství svobody? Nebo bude věčně vydán ZLOSINu na milost?

Zkrácený děj:
Několika Placerům se podařilo dostat se z Labyrintu. Mysleli si, že je konec. Konec všeho. Už žádné testování, žádné zabíjení. Ale ne, Labyrint byl pouze 1. fáze testování. Teď všechno začíná na novo. ZLOSIN dá Placerům jasný úkol. Musejí se dostat do Spáleniště a ujít 150 km na sever, kde je čeká "bezpečné útočiště". Placeři však nevěděli, co všechno stojí za Spáleništěm. Slunce, které vám můžete spálit kůži a všude kolem jsou Raplové, kteří je chtějí zabít. ZLOSINu však tohle nestačí.

Strašně jsem se těšila na to, jak všichni říkali, že 2. díl je ještě lepší a akčnější než předchozí díl. Právě proto mě Spáleniště trochu zklamalo. Kniha překypovala akcí v prvních několika desítkách stránkách a pak až na konci knihy, kde opravdu byla akce v každém odstavci a v každé větě. Jinak mi přišlo, že se v průběhu knihy nic nestalo. Nicméně, ano, musím uznat, že James Dashner má opravdu skvělý styl psaní, takže jestli u nás od něj ještě něco vyjde, tak si to určitě přečtu.

Ještě musím zmínit obálku, která je opět nádherná. Já osobně jsem čekala rok na to, než vyjde filmová obálka. No, dočkala jsem se, jenže teď mě musím další rok čekat na poslední díl. :D

Doporučení a hodnocení: Asi nemusíme říkat, ať si to přečtete, jelikož to určitě většina z Vás četla nebo viděla film. Ale tak co, prostě ,,, si to přečtěte :D A teď jdeme konečně na to hodnocení. Knize Spáleniště: Zkouška dávám 4,4 hvězdičky!
Tohle pochopí jenom ti, kteří četli knihu, ale musela jsem to sem dát, protože mi to příjde super :D

Tak jo, to by bylo pro dnešek všechno a jsem ráda, že jsem se po takové době rozhodla napsat další článek. Tak doufám, že se Vám líbil! :D
Mějte se a smějte se! (Bože, to je tak stupidní..)

sobota 3. října 2015

Nejočekávanější knižní tituly: Říjen 2015

Ahoj!
První měsíc školy je za námi a nás čeká už jenom dalších 9. ! Tudíž tu mám další nejočekávanější knižní tituly a tentokrát to tedy budou knihy, které vyjdou v říjnu. Každopádně tenhle díl bude něco jako speciál, protože jsem se prostě nemohla rozhodnout, kterých 8 knih vyberu. Tak jsem jich vybrala 10 a ještě na konci bude bonus. Takže se snad máte na co těšit! :) Můžem začít! :D