sobota 5. července 2014

Ještě než umřu - recenze

Ještě než umřu - recenze

Autor: Jenny Downhamová
Díl: 1/1
Počet stran: 241
Rok vydání v ČR: 2010
Nakladatelství: Eroika

AnotaceŠestnáctiletá Tessa má stejné pocity, touhy a plány jako její vrstevníci. Na jejich uskutečnění má ovšem podstatně méně času. Trpí leukémií v pokročilém stádiu a v takovém rozsahu, že není možná žádná další léčba. Tessa se smiřuje s neodvratným osudem svérázným způsobem: sepíše si seznam věcí, které by ještě chtěla stihnout, dokázat zažít, a pokud jí zdravotní stav dovolí, pustí se bezhlavě do jejich plnění.Obálka: Mně osobně se obálka moc nelíbí, Kdyby měla aspoň nějakou barvu tak už by to bylo o něco lepší. Nebo kdyby tam byli sepsány alespoň některá její přání

Děj: Tessa už čtyři roky bojuje s leukémií a jelikož odmítla léčbu už nemá moc času. A tak si sepsala seznam přání, který by ještě splnit jako například: mít kluka, drogy, celý den říkat na všechno ANO, láska a taky sex. S plněním přání (některými :D ) jí pomáhá její kamarádka, která to taky nemá nejlechčí.

Hlavní postavy: Hlavní hrdinka, Tessa mi byla velmi sympatická. Ovšem ke konci knížky už začínala být velmi naléhavá a stále by něco chtěla. Potom je tu její kamarádka, Zoey. Abych řekla pravdu tak Zoey jsem ráda neměla, byla taková povrchní a hodně náladová. No a v průběhu děje se Tesse začne připlétat do života Adam. Myslela si, že je to jenom obyčejný kluk jako každý druhý, ale později zjistila, že vůbec není jako ostatní. Adama jsem si tedy velmi oblíbila.

Můj dojem: Kniha se mi opravdu líbila, překvapil mě i styl psaní, protože se mi to četlo skvěle a velmi rychle. Jediný co se mi na té knize nelíbilo byl konec :D Těm posledním stránkám jsem vůbec nerozuměla. Popisují tam nějaký sněhuláky z vaty a sluníčko v hrníčku a podobně. A taky mi přišlo že to mělo mít ještě minimálně jednu větu. Opravdu zvláštní konec.

Doporučení: Klidně když nebude vědět, co číst přečtěte si právě Ještě než umřu. Nudit se u toho určitě nebudete a i pár rad do života vám to dá ;) a jestli jste už četli, tak mi klidně napište do komentáře jestli máte stejný názor a nebo úplně jiný :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, radu nebo připomínku :)