15 minus - recenze

Ahoj,
jsem tu po hodně dlouhé době s další recenzí a tentokrát to bude na knihu o které jsem se tu zmiňovala hned několikrát. Je to tedy naprosto úžasná kniha jménem 15 minus.

Autor: Tomáš Zářecký
Počet stran: 416
Rok vydání: 2011
Nakladatel: MOBA

Anotace: 15 minus je zdánlivě nevinná televizní show. Skupina odvážlivců se snaží dostat skrz neznámé území na smluvené místo, kde na ně čeká odměna 60 milionů eur. Situaci ale komplikují dvě pravidla. Podle prvního se peníze rozdělí rovným dílem mezi všechny v cíli. Podle druhého soutěžící během hry nepodléhají žádným zákonům. Mají absolutní svobodu konání... Když se tyhle věci spojí dohromady, vznikne smrtící koktejl. Don přichází do soutěže s mladistvou naivitou. Záhy však pozná, že se musí mít ve střehu nejen před nebezpečnou krajinou, ale hlavně před ostatními soutěžícími. V atmosféře všudypřítomného strachu, kdy smrt hrozí odkudkoliv a kdykoliv, nemůže věřit nikomu. Brzy pochopí, že se v Patnáct mínus nehraje o peníze, ale o to, kdo koho dřív zabije. Jestli se chce vrátit domů živý, musí v sobě objevit zvíře...

Obálka: Obálka není nijak speciální a je hezká, není moc přeplácaná a prostě taková normální obálka, která s ovšem hodně hodí k příběhu. Moc nenadchla ale zase vůbec nezklamala.

Děj: Takže, sice je to už napsané v anotaci, ale já si sem napíšu co uznám za vhodné (nebo prostě co si mi líbilo :D ).

Don se dobrovolně účastní soutěže 15 minus, protože výhra je obrovská suma peněz a on je potřebuje aby zachránil svého otce. Všichni, co se soutěže zúčastnili si nejdříve mysleli, že projít na konec soutěže nebude sice procházka růžovým sadem ale že to nebude tak těžké (vždyť přeci viděli několik ročníků v televizi) tuto blbost si myslí ovšem pouze do té doby, než se ocitnou sami se svými spoluhráči, kteří jsou schopni čehokoliv, jen aby shrábli co největší podíl peněz. Všichni náhle zjistili, že doma už nic nebude jako dřív, život jim nezmění pouze peníze ale i samotná soutěž. Cestou se setkají s opravdu hroznými překážkami, plánovanými ale i zcela nečekanými.

Hlavní postavy: Kniha je psána od autora ze třetí osoby, ale ta nejhlavnější postava je Don, který byl pro mě velmi sympatický a milý. ostatní soutěží jsem z počátku vůbec nenáviděla a postupně jsem je začínala mít ráda. Ze všech jsem si ale nejvíce oblíbila Bakariho. Byl sice zamlklý a velmi tajemný, ale to se mi moc líbilo :D To tajemno... A proto mi taky ten konec trhal srdce.
Rada: Nikoho si neoblibujte! Protože když si někoho oblíbíte, znamená to, že buď se z něj vyklube naprostej parchant a nebo do několik desítek stránek zemře.

Můj názor: Podle mě kniha byla dokonalá! 15 minus se stalo mojí druhou nejoblíbenější knížkou. Ačkoliv se několik lidem nelíbili ty moc morbidní scény, jenže když tam někoho zabili tak jsem zabouchla knížku, koukala jsem do zdi a říkala jenom: "Páni. Wow. Hustý!". Všem to přišlo naprosto nechutný ale mě se to líbilo (Ehm... vážně?! :| :D ) teda až na to jak ji tam znásilňovali, to bylo už opravdu nechutné. Z toho konce jsem byla naprosto mimo a vlastně jsem ani tu poslední větu nepochopila jako co se vlastně stalo ale možná mi to ani nevadí, nevím totiž jestli by se mi líbila pravda.
  Na konci je i epilog, který jsem četla s pusou dokořán protože to bylo prostě super! Asi už Vás štve že tu jenom říkám jak je to skvělý co? :D

Doporučení a hodnocení: Knihu doporučuji opravdu každému, prostě si jí musíte přečíst! Nekoukejte na délku knihy, na konci knihy stejně budete říkat že je to krátké... A také se nenechte odradit některými scénami, protože konec opravdu stojí za to! Na začátku jsem knihu porovnávala s Hunger games, pak je ale ve všem 15 minus překonalo.
   Knize nemohu dát nic jiného než 5 hvězdiček, ale i to se mi zdá málo! Takže mám na Vás dotaz... Mám hodnocení převést do procent?

Děkuji za přečtení, je to trošku delší recenze no, nechala jsem se kapku unést. A doufám, že se Vám recenze líbila aspoň tak, jako mě ji bavilo psát! :) WeRonnie