Recenze - Doctor Who: Závoj smutku

Doctor Who: Závoj smutku - recenze

Autor: Tommy Donbavand
Počet stran: 256
Rok vydání: 2014
Nakladatel: Jota

Anotace: Britský kultovní seriál Doctor Who se zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejdéle vysílaný televizní sci-fi seriál. Dočkal se uvedení na českých obrazovkách a nyní přichází v knižní podobě. Vydejte se na cestu spolu s tajemným humanoidním mimozemšťanem, který si říká Doktor a cestuje časoprostorem ve své vesmírné lodi TARDIS. Závoj smutku nás přenáší do dob dávno minulých – je 23. listopad 1963, den po zabití Johna F. Kennedyho. Tváře mrtvých se noří odevšad, začínají mluvit a křičet… a cpát se do našeho světa. Dokáže se Doktor ponořit do svého smutku, aby zachránil lidstvo?

Zkrácený děj:
Píše se rok 1963, krátce po smrti prezidenta Kennedyho. Doctor a jeho společnice Clara se opět ženou do dobrodružství, a co by to bylo za dobrodružství, kdyby se vám do cesty nepostavil nějaký problém. Tentokrát tím problém je mimozemský Závoj, který obsadil Zemi a požírá všechny Zemšťany. Závoj se živý smutkem lidí, a kdy jindy je lepší čas na útok, než den po tragické smrti prezidenta, která zasáhla skoro celý svět. Závoj se nejdříve projeví "pouze" jako tvář, která se zhmotní z jakékoliv tekutiny. Tváře mrtvých však nepřináší štěstí. Lidé nejsou šťastný, že vidí své přátele. Jakmile se totiž tvář zhmotní, začne na vás křičet a nadávat, a tak se váš smutek ještě víc prohlubuje - Závoj to ví, je to přeci jeho účel. Jak si s tímhle problémem Doctor poradí tentokrát?
11. Doctor :3

Můj názor:
Kniha se mi moc líbila a čtení jsem si moc užívala. Bylo skvělé se znovu vrátit do světa Doctora Who a opět řešit záhady lidstva. V jedné části knihy se Doctorovi vraceli vzpomínky a pro mě bylo skvělé zjistit, že ty vzpomínky znám a chápu je, protože jsou z různých dílů seriálu a i já jsem hrozně ráda vzpomínala na díly, z prvních sérií. Díky knize jsem se také rozhodla, že se na celý seriál kouknu znovu, protože nové díly budou až někdy na podzim a to je prostě za dlouho pro mě! Jsem si jistá, že pokud máte rádi seriál, knihu budete milovat a užívat si každou stránku. :D

osobně bych tomu nic nevyčetla, ale i přesto, že se mi kniha moc líbila, bych jí nedoporučovala všem. Pouze těm, co znají seriál a viděli aspoň tu jednu sérii, protože jinak si myslím, že knihu nepochopíte a pak akorát bude mít zbytečně negativní hodnocení. Nicméně to ovšem nemusí být pravda! Nečetla jsem nikde názor někoho, kdo četl knihu ale nezná seriál, takže opravdu nevím. Ale přeci jenom, kniha byla napsána fanouškem Doctora a napsal ji těm, komu nestačí seriál a čekají na nové díly. V budoucnu se určitě chystám i na další díly z této "série". Knize dávám 4,8 hvězdiček. :)

Za poskytnutí této knihy na recenzi vděčím E-shopu MegaKnihy.cz
a moc se omlouvám za velké spoždění.