Recenze - Nízký tlak

Nízký tlak - recenze

Autorka: Sandra Brown
Počet stran: 432
Rok vydání: 2015 (originál 2012)
Nakladatelství: Ikar

AnotaceBellamy bylo pouhých dvanáct let, když její starší sestra přišla násilně o život. Když po osmnáct letech napsala podle skutečných okolností Susaniny vraždy knihu, novináři odhalili její totožnost a Bellamy se stala terčem neznámého útočníka. Ve snaze tohoto útočníka identifikovat se mladá žena musí postavit duchům minulosti a vypořádat se nejen se složitým pletivem rodinných vztahů. Přesto se nehodlá zastavit, dokud se jí nepodaří Susanina vraha odhalit.

Zkrácený děj: Bellamy se se svou první knihou dostala až úplně na vrchol. Její kniha s názvem Nízký tlak se rychle stala bestsellerem hned po tom, co se zjistilo, že Nízký tlak je podle skutečné události jež se stala před 18 lety. Jednoho večera uspořádala rodina - tehdy 12 leté - Bellamy zahradní slavnost. Jenže z původní slavnosti se stala tragédie, při které zemřelo několik lidí následkem tornáda. Zemřela však i Bellamyina sestra Susan. Později se dozvěděli, že Susan nezemřela kvůli tornádu, někdo ji zavraždil.
Nízký tlak se stává hodně diskutovanou knihou, ale všichni se zaměřují na Susanina vraha. Byl uvězněn ten správný člověk nebo vrah běhá stále po svobodě? Bellamyin tatínek umírá a ona mu slíbí, že pro něj tu pravdu zjistí.

Sandra Brown
Na začátek musím říct, že kniha byla opravdu super. Sandra Brown píše hodně čtivě a zábavně a ten její styl psaní je také zajímavý. Každou chvíli jsme přeskakovali z postavy na postavu. V jednu chvíli to bylo z pohledu Bellamy, pak jejího bratra, otce a potom z pohledu vraha (haha, vy nevíte kdo to je :D :D ) a ještě několik dalších postav. Když jsem to zjistila na začátku knihy, myslela jsem, že se v tom vůbec nevyznám a budu z toho zmatená, jenže Sandra to dokázala napsat tak, že jsem si po několika stránkách na to zvykla.

Bellamy jsem si hned od začátku oblíbila, jenom jsem si myslela, že je nějak moc zaujatá vůči své knize, ale časem mě to přešlo. I Susan jsem měla zpočátku ráda, ale v průběhu knihy se ukázalo jaká to byla - s prominutím - svině a pak už mi jí nebylo líto a byla jsem snad i ráda, že jí zavraždili, protože kdyby byla stále mezi nima ... no, to bych asi neustála.

Ještě musím zmínit obálku. Taky milujete, když po přečtení knihy se kouknete na obálku a vidíte v ní spojitosti? Já jo. Když mi kniha přišla, tak jsem se prostě koukla na obálku a nějak jsem se na ní nesoustřeďovala. Jenže po dočtení knihy jsem mohla na obálku koukat několik minut a hledat na ní spojitosti s knihou. Teď mi zkrátka ta obálka příjde dokonalá. Ta loď, blesky a malá Bellamy. Vím, zní to asi divně, ale tak doufám, že alespoň někdo mě chápe.

Doporučení a hodnocení: Nízký tlak doporučuji určitě každému! I já jsem si nejdříve nebyla jistá, jestli se mi kniha bude líbit, protože tam vlastně vyšetřují vraždu a říkala jsem si, že tohle mě nemůže bavit. Ale bavilo a to hodně. Knize jsem se rozhodla dát i štítek Doporučené knihy, sice není až tak dobrá jako předešlé dvě knihy označené tímto štítkem, ale myslím, že ta kniha si to prostě zaslouží. Nízkému tlaku tedy dávám 4,8 hvězdiček.

Za knihu na recenzi moc vděčím e-shopu MegaKnihy.cz

Doufám, že se Vám recenze líbila a omlouvám se, že jsem jí přidala až po tak dlouhé době.