sobota 28. února 2015

Recenze - Amélie v Paříži

Amélie v Paříži - recenze

Autorka: Angie Westhoff
Počet stran: 144
Rok vydání: 2014
Nakladatel: CooBoo

Anotace: Když se objeví možnost strávit celý rok v romantické Paříži na výměnném pobytu, patnáctiletá Sina ani na okamžik nezaváhá. Taky kdo by si nechal ujít takovou příležitost? A když k tomu ještě zjistí, že stejně jako její oblíbená filmová hrdinka Amélie bude bydlet na Montmartru a že syn její dočasné rodiny je opravdu nádherný kluk a ke všemu ještě herec, její nadšení nezná mezí. Kouzelný rok v pařížských uličkách při natáčení filmu může začít!

Sina
odjíždí kvůli výměnnému pobytu na rok do Paříže. Je ubytována v rodině, kde jsou si všichni moc blízcí a je to přesně "taková ta úžasná rodinka". Její nový "bratr" je ten nejhezčí kluk, kterého kdy viděla a později se také dozvěděla, že je herec. Přesně o tom se jí zdálo. Že pojede do romantické Paříže, kde potká nádherného kluka, do kterého se zamiluje. Jenže bohužel se pak dozví, že její nový bratr Rafael má přítelkyni. Musí získat jeho pozornost, ale jak?

Po dočtení této knihy jsem byla dost zklamaná. Čekala jsem od toho teda mnohem víc. Hlavní hrdinku Sinu jsem si vůbec neoblíbila, spíše bych řekla, že jsem jí neměla ráda. Skoro furt se v knize rozebíral jeden film a to Amélie z Montmartru (který ve skutečnosti existuje...). Sina měla vždycky štěstí a všechno jí "hrálo do karet". Stejně jako Amélie (hrdinka z filmu Amélie z Montmartru) se vydala na výměnný pobyt do Paříže, a dokonce byla ubytována ve stejné ulici, chodila do stejné kavárny a.. no ne! Kluk do kterého se zamilovala je také herec! Tohle prostě není možný :D
Angie Westhoff

Když mi do konce knihy zbývalo asi 15 stránek, v knížce se stále řešila hlavní zápletka a já si říkala, že to nemůže stihnout ukončit. Ale stihla to, jenže při dočítání této knihy jsem si myslela, že autorku prostě přestalo bavit psát a tak knihu najednou ukončila a to je všechno. Nemá to žádný promyšlený konec, nad kterým byste se pozastavili a byli jste třeba unešeni.

Dále mi na knize vadilo, jak často se tam objevovala francouzština. Opravdu snad na každé druhé straně byla nějaká francouzská věta a jen málo kdy byla ta věta přeložená. Takže jsem kolikrát ani nevěděla, o čem se právě mluví.

Doporučení a hodnocení: Všichni, kdo to četli říkají, že by tuto knihu doporučila spíše těm, co mají 10-15 let. Jenže já do této kategorie ještě furt zapadám, a doporučila bych to spíše dívkám do 13 let. Knihu hodnotím 3,2 hvězdičkami. 

Snad se Vám tato recenze líbila, protože jsem jí psala po dost dlouhé době, takže jsem už část děje zapomněla (jako například jméno hlavního hrdiny, ale díky bohu jsem ho našla v jedné recenzi :D O:) ) Mějte se krásně! WeRonnie

2 komentáře:

  1. Knihu neznám a jsem nejspíš i ráda. Nebude to nic, co bych si potřebovala přečíst a nehodlám na tom nic měnit. Ale hezky napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      O téhle knize bych opravdu neřekla, že by jí někdo vyloženě měl přečíst, ale tím jí zase nechci zavrhovat, takže opravdu nevím, co napsat :D

      Vymazat

Budu ráda za každý komentář, radu nebo připomínku :)