sobota 24. ledna 2015

Recenze - Démonolog

Démonolog - recenze

Autor: Andrew Pyper
Počet stran: 320
Rok vydání: 2014 (v originále 2012)
Nakladatel: Jota

Anotace: Profesor David Ullman, přední světový odborník v oblasti literatury zabývající se démony se specializací na Miltonův Ztracený ráj, přistupuje ke svému oboru pouze jako k výplodu lidské představivosti. Rozvrat vlastního manželství vyřeší impulzivním přijetím nabídky záhadné Hubené ženy, která ho vyzve k cestě do Benátek a dosvědčení existence jakéhosi "jevu". Tam se setká s choromyslným mužem připoutaným k židli, který opakuje slova, jež k němu pronesl před smrtí jeho otec. David chce co nejdřív opustí Benátky a spěchá zpátky do hotelu, kde najde svou dceru Tess, jak stojí na okraji střechy nad vodami kanálu. Než spadne dolů, stačí vyslovit poslední prosbu: Najdi mě. Ukradené dítě. Dávné zlo. Otcův pád. A literární dílo, které skrývá klíč k vykoupení dcery.


David Ullman je profesor literatury a také se trochu zabývá démony a jinými jevy. Jednoho dne dostane nabídku na práci v Benátkách. Ale nebyla to obyčejná nabídka. Jeho úkol byl podívat se na jeden jev, ale měl za to dostat až nechutné množství peněz - že by kvůli možným doživotním následkům? Jenže v Benátkách přijde o svoji dceru, která údajně skočila ze střechy do benátských kanálů. Neskočila však Davidova dcera Tess, nýbrž něco (nebo někdo) co jí ovládalo. Je tu tedy malá možnost, že Tess žije. A tak se David rozhodne postavit se něčemu neznámému a vydá se hledat svou dceru.

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst kvůli velmi zajímavému - a pro mě novému - tématu: démoni. Ale také proto, že jsem chtěla přečíst něco, co by připomínalo horor, protože hororové filmy mám ráda ale u knížek to často nevidím (takže jestli znáte nějakou hororovou knihu, sem s ní! :D ). Ale nejspíš jsem od knihy moc očekávala, protože jsem během čtení byla čím dál víc zklamaná.

Stále mám pocit, že knihu napsali dva lidé - nebo aspoň ne jeden. Protože kniha mě chvíli dost baví a o chvilku později mě nudí. Chvíli se mluví spisovně a přehnaně inteligentně, potom zase nespisovně a sprostě. Chvíli je kniha spíše pro dospělé, potom zase pro teenagery. Také styl vyprávění mi moc nesedl. Často se mi stávalo, že jsem netušila o čem je řeč, asi to bylo způsobeno tím, že je tam stále dokola zmiňovaná kniha Ztracený ráj, která má hodně náboženskou tématiku. Na knize se mi ale moc líbí, že Vás donutí se zamyslet nad démony a nad jinými bytostmi. A hledáte podivné věci, které by mohli dokazovat existenci těchto bytostí.

Konec knihy vůbec nechápu. Posledních asi 20 stránek bylo napsané tak nějak v heslech a mohl tomu rozumět snad jen ten, který pozorně četl a pamatuje si různé detaily. A k těm já nepatřím, takže vlastně ani nevím jak to dopadlo. Ale myslím si, že o skončilo dobře :D Také mi kniha přišla dost nereálná (když nepočítám to, že je to o démonech). Protože často se stalo, že David z ničeho nic najednou věděl přesně co má dělat a bylo to správně. Například si podle jenom citátu z náhodné knihy uvědomil, do jakého města z celé Ameriky má jet... Takže jsem si občas říkala, že musí být opravdu chytrý a domýšlivý. Ve skutečnosti i kdyby byl tak na to podle mě nepříjde :D
Knize dávám 3 hvězdičky. :)
Snad se Vám recenze líbila a jestli ne, klidně mi napište názor do komentáře. Aspoň budu vědět co zlepšit. Děkuji, WeRonnie

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze :) Přesně se ti povedlo vystihnout pocity , které jsem z knížky měla i já :) Ten konec jsem také úplně nepochopila, asi mi něco při čtení uniklo..A také mě často napadalo, jak moc musí být David chytrý, když si spojil město s jedním citátem..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Tohle mě vždycky tak potěší :D Super vědět, že nejsem jediná kdo to nechápal :D

      Vymazat
  2. Démoni v knížce? Hmmm... že by další 'I want'? :D Démoni v knihách není špatný nápad a tato kniha mě zaujala!
    Poutavá a dobře napsaná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevím, proč jsi dala knize 4 hvězdičky, když ji skoro celou recenzi kritizuješ, neboj se dávat míň :) Mě se hrozně líbí ta originální obálka, ale jinak mě moc nezaujala, už kvůli tomu temnějšímu tématu a já horory a podobný věci nemám ráda. Hezky napsaná recenze, je škoda, že tě kniha zklamala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že se bojím, mám pocit že tím tu knihu úplně odsoudím. :\ Ale už jsem večer přemýšlela, že to ještě přepíšu na 3 hvězdičky, takže to tak udělám.
      Děkuji :)

      Vymazat

Budu ráda za každý komentář, radu nebo připomínku :)