pondělí 27. října 2014

Recenze - Dech

Dech - recenze

Autor: Sarah Crossan
Počet stran: 264
Rok vydání: 2011 (v ČR 2013)
Nakladatel: Baronet

Anotace: Nic pro nás není tak přirozené jako dýchání. Představte si ale svět, ve kterém si jen privilegovaní mohou koupit dostatek kyslíku k tomu, aby mohli tančit či si zahrát obyčejný fotbal. Svět, kde chudí jen stěží zaplatí účet za vzduch nezbytný k životu. Svět, v němž po netušené katastrofě přežívá zbytek obyvatel v hermeticky uzavřených městech s vlastní atmosférou. Pustou planetu Zemi, kde nejvzácnějším rostlinným druhem je obyčejný strom. Právě v takovém světě žije Alina, Bea, Quinn a jejich přátelé. Od ostatních mladých lidí se liší svou přemýšlivostí a odvahou něco ve svém okolí změnit. Odvahou nadechnout se jinak než druzí – svobodně. Dystopický román mladé irsko-americké autorky plný dobrodružství, při němž se doslova tají dech. 

Obálka: Obálka je zase velmi podařená a opět je stejná jako originál což je jedině dobře. Ta obálka přesně popisuje knihu a kdyby ta obálka byla jiná tak bych si asi moc neuměla přestavit jak to v té kapsuli a mimo ní vypadá.

Děj: Takže, jak jste už mohli postřehnout z anotace v normální atmosféře je minimální množství kyslíku (maximálně 6 %), tudíž se svět rozdělil do několika Kapsulích, což je vlastně skleněná koule kolem města, v níž si vytvářejí umělý kyslík (:-D) . Obyvatelé se dělí do několika skupin a ti nejmocnější (nejbohatší) takzvaní Prémiové mají nejvíce kyslíku (takže si můžou dovolit i nějaký ten sport, nebo třeba můžou kouřit a tak podobně..). Příběh je vyprávěn z pohledu tří osob a každá ta osoba je z jiné skupiny. Jejich osud se tedy střetne a ... dál Vám to říkat nebudu nebo byste mě ukamenovali za to že Vám říkám Spoilery :D

Hlavní postavy: První hlavní postava je Bea, kterou jsem měla moc ráda a do ní jsem se tak nějak vžila. Další dívkou je Alina, kterou jsem popravdě neměla moc ráda. Ostatní jí mají asi hodně rádi ale já jí prostě neměla ráda protože jsem moc chtěla aby byla Bea s Quinnem. No a poslední postavou je tedy Quinn. Toho jsem zezačátku také neměla moc v lásce ale pak jsem si ho moc oblíbila. Nejvíc mě asi bavily části, které byli psané z Beina pohledu.

Můj názor: Ten děj se mi celkově líbil ale moc mě to tedy nenadchlo. Příběh byl opravdu dobrý, byl také dobře napsané a zajímavé, ale prostě to nebylo tak že by mě to chytlo a už nepustilo. Škoda no. Ale možná to bude mnou, protože teď mám takový problém že se nemůžu do nějaké knihy začíst což mě opravdu štve.

Doporučení a hodnocení: Knihu Dech bych doporučila spíše těm, kdo mají rádi akci protože té tam bylo poměrně dost. Kniha dám 4 hvězdičky za to že mě ta kniha moc nenadchla jak už jsem výše psala.
Dneska začínají prázdniny tak si je pěkně užijte! :) A těm co popřípadě chodí do práce tedy popřeji pouze hezký den. Ale nezoufejte přeci, zítra je státní svátek :D Verča

2 komentáře:

  1. Hezky napsaná recenze, ale píšeš že dáš 4 hvězdičky ale je jich tam 5... Asi překlep :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo.. Tak to se moc omlouvam nejak jsem to prehlidla.. Mají to být 4 hvezdičky. A jinak moc dekuju :)

      Vymazat

Budu ráda za každý komentář, radu nebo připomínku :)