Recenze - Girl Online

Girl Online - recenze

Autor: Zoe Sugg
Počet stran: 352
Rok vydání: 2015 (originál 2014)
Nakladatel: Jota

Anotace: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Zkrácený děj: Penny je typická britská lifestyle blogerka. Po tom, co nedopatřením celá škola, později i díky Youtube prakticky celá Británie, spatřila její trapné dětské kalhotky a stala se terčem posměchu, se uzavřela před internetovým světem. Když se naskytla možnost odletět s rodinou a jejím nejlepším kamarádem na Vánoce do New Yorku, neváhala. Tam o jejím trapasu nikdo neví. V New Yorku potká Noaha, a však ten není tím, kým říká že je. Penny o něm píše na blogu jako o neznámém klukovi a získává si opět podporu fanynek blogu. Pravda ale stejně vyjde najevo.

Po této knize jsem pokukovala už dříve před českým vydáním, jelikož jsem v dobu strašně žrala youtuberku a hlavně blogerku Zoellu a když jsem se dozvěděla, že za poměrně krátkou dobu vyjde její kniha i u nás, rozhodla jsem si počkat. Skoro půl roku mi ležela doma než jsem jí konečně začla číst. Musím přiznat, že se mi do ní nechtělo, protože zezačátku byla kniha opravdu oblíbená a pak přišla vlna "hejtů", takže jsem se bála toho, že mě zklame.

Během prvních asi 40 stránkách jsem si opravdu o knize myslela, že je to naprostá slátanina ve které je hlavní postava naprosto nemožná a pokazí vše na co šáhne nebo šlápne. Ale když už odletěli do toho NY, tak už to bylo o dost lepší a mně se to začalo opravdu líbit a ani se mi nechtělo knihu odložit. Byla jsem opravdu překvapená, jak jsem se později do toho "zabořila". Jako v hodně knížkách byly i tady všechny postavy skoro bezchybné (až na hlavní hrdinku, která byla neuvěřitelně nešikovná). Dokonalá mamka, taťka, nejlepší kámoš a poté i dokonalý Noah. Nicméně v tu dobu jsem hledala něco romantického a prostě něco pro zlepšení nálady a tato kniha to splnila.

Hodnocení a doporučení: Nevím, jestli se u tohoto dá mluvit o doporučení, když to mnozí z vás už četli, ale jestli je tu někdo, kdo v tuto chvílí hledá něco, jako předtím já, zkuste se překousnout alespoň přes těch prvních pár desítek stránek. Girl Online dávám 4,6 hvězdiček, právě kvůli tomu začátku. :)
Vy, co jste Girl Online četli mi prosím napište názor na tuto knihu, opravdu mě zajímá kolika z vás se kniha líbila/nelíbila.