Recenze - Nespavost

Nespavost - recenze

Autor: R. J. Johansson(ová)
Orig. název: Insomnia
Počet stran: 352
Rok vydání: 2014 (originál 2013)
Nakladatel: Yoli

AnotaceSedmnáctiletý Parker se, jakmile usne, ocitá ve snovém světě toho, komu se naposledy před spaním podíval do očí. Už to nedokáže dále snášet a pomalu umírá vyčerpáním. Pak však potká Miu, v jejímž snu dokáže usnout. Mie začnou chodit anonymní e-maily, které jí nahání hrůzu. Spojí si je s jeho nevysvětlitelným chováním a začne se mu vyhýbat. Jak ji jen přesvědčit, že Parker není jejím nepřítelem? Originální a netradiční zápletka celý příběh žene neuvěřitelnou rychlostí kupředu. Napínavé, zajímavé čtení si udrží čtenářův zájem až do úplného konce.

Originální obálka
...Nevím jak Vás, ale mě
strašně děsí
Zkrácený děj: Přemýšleli jste někdy, co se asi zdá lidem které znáte? Ne? Parker tu možnost má. Vidí totiž vždy sen toho posledního člověka, kterému se upřeně koukne do očí. Má to jeden háček... Jeho tělo sice spí, ale jeho duše a mozek rozhodně ne, a právě po několika letech nespavosti, začíná umírat únavou. Když jednou v noci málem autem narazil do holky, kterou vůbec neznal, změnil se mu život. Poprvé po několika letech se totiž vyspal. Během několika dní zjistil, že ta holka, Mia, je ve městě nová a chodí s Parkerem do školy. Parker musí zjistit, jak je možné, že v jejích snech může spát. Mohla by mu totiž zachránit život.

Hned po té, co jsem se dozvěděla o této knize a přečetla si anotaci, jsem věděla, že si ji prostě musím přečíst! Začátek knihy byl opravdu skvělý, kdyby se ve stejném stylu nesl i zbytek knihy, byla bych nadmíru spokojená. Jenže tak to nebylo. Přibližně od strany 80 na mě začla kniha působit dost otřepaně a hlavně nudně. Jasně, když se několik let pořádně nevyspal tak chápu, že asi nebude mít uplně nejlepší náladu a bude dost podrážděný, jenže v tu chvíli jsem měla náladu na něco alespoň trochu veselého a rozhodně jsem nechtěla číst o jeho depresi. Ale nejvíc mi vadilo, jak se choval k Mie. Neustále jí pronásledoval a několikrát jí i ublížil, tudíž ho Mia začla nenávidět a bála se ho. On to jenom zhoršoval tím, že jí stále pronásledoval. Bylo to zkrátka dost sobecké, že jí pronásledoval a trápil ji jen kvůli tomu, aby se mohl vyspat.

Nicméně konec knihy mě opravdu překvapil! Stejně jako začátek knihy, byl závěr dobrý. Jak styl psaní, tak rozuzlení. Ten konec mě i přesvědčil, abych si přečetla další díl, tak doufám, že se to tam třeba zlepší.

Musím ještě zmínit to, že kniha evidentně vůbec neprojela korekturou. Možná si říkáte, že tohle bych nejspíš zrovna já neměla zmiňovat, jelikož tu také mám mnoho chyb. Jenže v knihách vás všechny ty chyby strašně ruší. Opravdu byla na každé dvoustránce alespoň jedna chyba, které jsem si všimla. Nejvíce mě dostalo, když se z nejlepšího kámoše, Finna, stal Fion.

Hodnocení: Knize jsem se rozhodla dát 3,4 hvězdy a to jen díky začátku a konci knihy, které byli opravdu dobré. Nicméně jestli vás opravdu zaujal námět, tak si Nespavost přečtěte, je totiž několik lidí, kterým se kniha opravdu líbila. Já bohužel mezi nimi nejsem, ale vy třeba budete. Popřípadě, jestli tu je někdo, komu se kniha líbila, tak mi názor určitě napište do komentářů, opravdu si to ráda pročtu. ;)